Challenge: 21 dagen koud douchen

#jessididit

21 dagen koud douchen is een boost voor je gezondheid! We gaan het rustig opbouwen en je krijgt tips over hoe ook jij kan ontspannen in de kou.

Waarom zou je onder een koude douche gaan staan?

– Het geeft je immuunsysteem een boost
– Goed voor je bloedsomloop en geeft daardoor meer energie
– Het geeft ontspanning en leert je omgaan met stress
– Je leert omgaan met weerstand
– Het verbetert je warmteregeling

Start op 10 april met 21 dagen koud douchen!

Zeg jij op 30 april ook ‘Jess, I did it’!?

Volg Jess Massage & Coaching tijdens deze challenge voor de opbouw en tips bij het koud douchen. Download hieronder het afvinkschema dat je op Instagram kan bijhouden en delen in je story. Deel je berichten met #Jessididit om zo nog meer mensen enthousiast te maken over het koud douchen. Je kunt natuurlijk ook een print maken en deze op je badkamerdeur hangen 🙂

Volg de challenge op social media:

A4 schema om te printen

Vink af of vul je tijd in.

Instagram story schema

Plaats deze in je story en vink af of vul je tijd in.

Ijsbad workshop

Ervaar alle voordelen van een ijsbad. Lees meer>

Rustig opbouwen?

Zie je ertegenop? Denk je: ja doei! Je kan het rustig aan opbouwen. Dat betekent dat je niet in een keer met je hele lijf onder de koude douche gaat staan. Maar wel: eerst warm douchen en dan stapje voor stapje koud douchen. Probeer dit eens de eerste 5 dagen:

  • Dag 1: voeten en benen
  • Dag 2: handen en armen
  • Dag 3: voeten, benen, armen en handen
  • Dag 4: voorgaande + rug en billen
  • Dag 5: Nu helemaal! Probeer 10 sec. vol te houden

Meer uitdaging?

Sta je al af en toe onder een koude douche? Dan wil ik je uitdagen om dit nu 21 dagen zo vaak mogelijk te doen en steeds iets langer. Ik stel voor:

  • Week 1: 30 seconden
  • Week 2: 1 minuut
  • Week 3: 1,5 minuut
  • Dag 21: 2 minuten

Is dit een makkie? Dan kan je de opbouw loslaten en je eigen tijd per dag bijhouden.

Opbouwen en luisteren naar je lichaam

In het begin voelt koud douchen misschien onprettig. Het is gewenning en training. Je hoofd dat iets anders wil dan je lijf. Forceer het koude douchen dan ook niet. Luister naar je lichaam en als het een dag niet fijn voelt, doe het dan ook niet. Probeer het wel en probeer vooral te ervaren en stil te staan bij wat je voelt. Rustig ademhalen helpt daar enorm mee, dat geeft je invloed op hoe jij je voelt.

Kennismaken of meer informatie? Neem vrijblijvend contact op.